Ishockey!

Hej! Jag är gravid i vecka 7 och tycker om att träna. Sedan jag fick reda på graviditeten har jag inte riktigt vågat träna som jag gjorde innan. Jag spelar ishockey (låg nivå, hobbynivå), spelar Padel, Badminton och gillar backintervaller.
Kan jag fortsätta som vanligt? Eller hur ska jag tänka? Framförallt hockeyn jag är fundersam till. Jag har nu ”varit sjuk” och avstått träningar & matcher men vill så hemskt gärna vara med. Snälla, säg hur jag ska tänka/göra! Vi har träningsmatch i helgen som jag inte har givit besked om jag är med eller ej…

Vad ska jag undvika i början av graviditeten?

Hej!
Jag är nu gravid o vecka 6. Jag började träna för ca 3månader sedan. Promenerar ca 1,5h timme om dagen och lätt styrketräning. Finns de några rörelser eller någon typ av träning jag bör undvika. Hade ca 9 kilos övervikt nu ca 3 kvar. Är de någon risk eftersom jag fortsätter att gå ner ca 0,5 kg i veckan med hjälp av min träning.

Gravid i femte månaden och vet inte vad jag ska träna?

Hej!
Jag är i femte månaden och har alltid tränat ganska mycket innan jag blev gravid. Har varit främst dans och styrketräning . I början av graviditeten var jag jätte trött och orkade inte träna. Det gick helt enkelt inte. Nu är jag pigg igen men vet inte riktigt hur jag ska träna och vad had inte ska träna. Jag vill fortfarande hålla mig i form. Vad tycker du?

Hur gör jag för att inte gå upp mer i vikt?

Hej!
Jag är en kvinna på 30 år och väntar mitt första barn. Jag befinner mig just nu i vecka 16 av min graviditet. Innan jag var gravid så kämpa jag mycket med och gå ner i vikt då jag var överviktig för några år sedan. Nu när jag är gravid så försöker jag inte äta chips godis kakor och glass, någon gång händer det, men äter då lite. Jag träffar en dietist som har hand om gravida. Hon hjälper mig förstå lite hur en vanlig måltid för en gravid ser ut.
Nu är det också så att jag tränar då och då. Det kan bli 3 till 4 gånger i veckan. Mycket promenader också. Trots detta går jag upp i vikt väldigt snabbt, tycker jag. Jag väger redan 5 kilo och är i vecka 16. Vad det beror på det vet jag inte. Jag undrar om jag kan träna? Kan det skada barnet att träna nu när jag är i vecka 16 och fram över? Jag brukar stå på en crostrener i 30 minuter. Sen tränar jag knäböj hemma och lite andra övningar. Skulle du kunna säga när jag kan börja träna hur och vad för träning som vore bra.
Tusen tack!

Kan jag fortsätta träna intervall när jag är gravid?

Hej jag är gravid i v 20 jag tränar ca 3 pass i veckan plus eventuella promenader
Jag mår bra i har ej ont någonstans jag tränar oftast intervallpass tex 9 övningar i 40 sek vardera ×3 detta innebär hoppa jämnfota upp på en pall, göra situps,plankan m.m. känns något konstigt slutar jag såklart men känner ingen smärta eller så, så undrar om det är ok o fortsätta med detta? Har hört att man ska undvika sånt som belastar bäckenet men undrar om det mest är för att det kan skada mig lr kan det även vara farligt för barnet? Vill så gärna kunna fortsätta träna dessa pass jag är van vid och som fungerar vill inte behöva ändra för mkt pga att jag är rädd att jag kommer sluta helt och träna och då blir jag trött, irriterad och vågen går upp o upp. 
Jag är 175 lång väger 72 kg nu i v 20.
Tacksam för svar